تجربه برند چیست و اهمیت خلق تجربه برند
81% از بازاریابان بر این عقیده اند که تجربه مشتریان در ایجاد عملکرد برند گزینه ی بهتری نسبت به ارتباطات است. هرچند تنها 52% از این بازاریابان عقیده دارند که تجربه ی برندی که آنها برای مشتریان خود ایجاد می کنند توسط صنعت مربوطه هدایت می شود، و این اطلاعات براساس گزارش تحقیق تجربه برند، توسط Brandworkz and CIM ارائه شده است.
این مطالعه توسط حدوداً 2200 نفر از رهبران بازاریابی که با سازمان های بین المللی و جهانی کار می کنند اجرا شده است. این تحقیق برای کشف چالش ها، فرصت ها، و تمرین های راهبردی برای یکپارچه سازی تجربه مشتریان از برند، با تعهد برند آغاز شد.
یافته ها حاکی از آن است که بیشتر سازمان ها حول تحقق تعهد برند شکل نگرفته اند. وقتی از بازاریابان در مورد فرهنگ درونی برند و ارزش های برند که مشتری با آنها روبه رو می شود، سوال پرسیده می شود، فقط 53% پاسخگویان مدعی انطباق برند داخلی و خارجی در محل کار خود بودند. و تنها 37% باور داشتند که کارکنان میدانند چگونه باید به تعهد برند برای مشتریان جامه ی عمل بپوشانند.
برای رسیدن به موفقیت، تجربه مشتریان باید به عنوان مسئولیت تک تک کارکنان قرارگیرد. سه چهارم ( ¾ ) از بازاریابان بر این عقیده اند که کارکنان آنها به نحوه ی تفکر مشتریان در مورد شرکت شان اهمیت می دهند. هرچند تنها 17% از شرکت ها تمام کارکنان خود را برای ارائه ی پیشنهاد در مورد روش های بهبود تجربه مشتریان، توانمند ساخته اند.
موارد زیر دید وسیع تری برای آگاهی بیشتر در مورد بهبود تجربه برند، به شما خواهند بخشید.